Odnośniki
Intranet
Kalendarium
Pn | Wt | Śr | Czw | Pt | Sob | Nd |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Najbliższe wydarzenia
Przejdź do: www.chelmza.pl
Treść strony
ZARZĄDZENIE NR 69/FK/06
BURMISTRZA MIASTA CHEŁMŻY
z dnia 24 lipca 2006r.
w sprawie określenia podstawowych parametrów do prac nad Budżetem Miasta Chełmży na 2007 rok.
Na podstawie art.30 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz.1591, z 2002r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz.1271, Nr 214, poz.1806, z 2003r. Nr 80, poz.717, Nr 162, poz.1568, z 2004r. Nr 102, poz.1055, Nr 116, poz.1203, Nr 167, poz.1759, z 2005r. Nr 172, poz.1441 oraz z 2006r. Nr 17, poz.128) oraz zgodnie z §1 uchwały Nr XXIII/187/2000 Rady Miejskiej Chełmży z dnia 24 sierpnia 2000 roku w sprawie określenia procedury uchwalenia budżetu Miasta Chełmża oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu, zarządzam, co następuje:
§1. Przyjmuje się podstawowe parametry do opracowania projektu uchwały budżetowej gminy miasta Chełmży na 2007 rok zgodnie z poniższym zestawieniem procentowym wskaźników:
Wzrost dochodów - do 2% przewidywanego wykonania dochodów w 2006 roku, w tym:
subwencja ogólna - planowane kwoty poszczególnych części subwencji ogólnej winny być ustalone zgodnie z obowiązującą na 2005 rok ustawą o dochodach jednostek samorządu terytorialnego,
dotacje celowe - w tym:
dotacje celowe z budżetu państwa - planowane kwoty winny być przyjęte w wysokościach wynikających z zawiadomienia Wojewody Kujawsko - Pomorskiego o przyznanych dotacjach z budżetu państwa,
pozostałe dotacje - planowane kwoty winny być przyjęte w wysokościach wynikających z zawartych porozumień i umów,
udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa i podatki lokalne - planowane kwoty udziałów w podatkach od osób fizycznych oraz od osób prawnych i podatki lokalne winny być ustalone zgodnie z obowiązującą na 2007 rok ustawą o dochodach jednostek samorządu terytorialnego oraz aktami prawnymi towarzyszącymi tej regulacji z uwzględnieniem rozwiązań w zakresie systemu podatków i ich skutków na wysokość szacowanych dochodów z powyższych podatków,
pozostałe dochody - w tym:
dochody z majątku - planowane kwoty dochodów z w/w źródła winny być ustalone w wysokości wynikającej z zawartych umów lub przewidywanych umów dzierżawy, najmu oraz decyzji dotyczących opłat z tytułu trwałego zarządu i wieczystego użytkowania nieruchomości. Wpływy ze sprzedaży składników majątkowych winny być ustalone w oparciu o posiadaną wycenę nieruchomości oraz zbędnego majątku ruchomego, a w przypadku braku wyceny na podstawie wartości przewidywanych,
pozostałe dochody realizowane przez jednostki budżetowe, zakłady budżetowe i instytucje kultury - planowane kwoty winny być ustalone na podstawie przewidywanej liczby świadczonych usług i obowiązujących cen jednostkowych.
Wzrost wydatków - do 2,5% przy założeniu, że podstawą planowania wydatków budżetowych na rok 2007 jest przewidywane wykonanie wydatków w 2006 roku:
w odniesieniu do wynagrodzeń osobowych kwotą bazową jest miesięczna kwota wynagrodzeń osobowych wynikających ze stosunku pacy przewidywanego na dzień 31 grudnia 2006 roku pomnożona przez liczbę 12, powiększona o jednorazowe płatności (nagrody jubileuszowe, odprawy itp.) oraz skutki finansowe planowanych zmian organizacyjnych; w kwocie planowanych na rok 2007 wydatków na wynagrodzenia należy uwzględnić limity etatów kalkulacyjnych na rok 2006 określone w zatwierdzonych planach finansowych. Planowane podwyżki wynagrodzeń osobowych należy wykazać oddzielnie. Wynagrodzenia we wszystkich jednostkach organizacyjnych należy planować zgodnie z obowiązującymi przepisami; nagrody planowane są w wysokości do 1% planowanego funduszu płac,
wydatki z tytułu dodatkowych wynagrodzeń rocznych planuje się w wysokości 8,5% sumy wynagrodzenia, o którym mowa w art.4 ustawy z dnia 12 grudnia 1997 roku o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników sfery budżetowej (Dz. U. Nr 160, poz.1080 z późn. zm.),
składki na ubezpieczenie społeczne planuje się w wysokości określonej w ustawie z dnia 13 października 1998 roku o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. Nr 137, poz.887 z późn. zm.),
składki na Fundusz Pracy planuje się w wysokości określonej w art.38 ustawy budżetowej na rok 2006 (Dz. U. Nr 17, poz.167),
wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych planuje się zgodnie z art.21 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (Dz. U. Nr 13, poz.170 z późn. zm.),
odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych jednostki organizacyjne z wyłączeniem jednostek oświaty, planują zgodnie z ustawą z dnia 4 marca 1994 roku o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (Dz. U. z 1996 roku Nr 70, poz.335 z późn. zm.); do planowania wysokości odpisu podstawowego przyjmuje się kwotę prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego w gospodarce narodowej; w odniesieniu do placówek oświaty, odpis na fundusz świadczeń socjalnych planuje się zgodnie z art.53 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 roku - Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz. U. z 1997 roku Nr 56, poz.357 z późn. zm.),
wydatki rzeczowe planuje się na podstawie przewidywanego wykonania do końca 2006 roku według stanu na dzień 30 sierpnia 2006 roku, pomniejszonego o jednorazowe wydatki w tym roku, powiększonego o wskaźnik wzrostu cen towarów i usług wynikający z prognozy makroekonomicznej przyjętej do planowania budżetu państwa,
w odniesieniu do wydatków na inwestycje rozpoczynane w roku 2007 należy uwzględnić przede wszystkim:
znaczenia zadania dla miasta, zasięg oddziaływania, wpływ na poprawę poziomu życia mieszkańców,
możliwość pozyskania dodatkowych środków,
stan przygotowania inwestycji,
w odniesieniu do inwestycji kontynuowanych podstawą dokonywania zmian wartości kosztorysowych jest prognozowany wskaźnik wzrostu cen inwestycji wynikający z prognozy makroekonomicznej przyjętej do planowania budżetu państwa; w przypadku konieczności zmiany wartości kosztorysowej inwestycji wynikającej z innych czynników niż prognozowany wskaźnik wzrostu cen, tj. m.in.:
zmiany zakresu rzeczowego inwestycji,
zmian dokumentacji projektowej,
wydłużenia okresu realizacji inwestycji,
zwiększenie lub zmniejszenie wartości kosztorysowej inwestycji zatwierdzane jest przez Burmistrza Miasta,
przy ustalaniu kwoty poszczególnych zadań inwestycyjnych na rok 2007 należy uwzględnić przede wszystkim:
obowiązki miasta związane z pozyskiwaniem środków z różnych źródeł,
możliwość realizacji przewidywanego zakresu robót,
zaawansowanie robót na koniec roku 2006.
§2. Wzrost dochodów i wydatków określonych w §1 uzależniony jest od sytuacji ekonomicznej gminy i zaplanowanej w budżecie państwa inflacji na 2007 rok.
§3. 1. Jednostki podległe Miastu do danych liczbowych zawartych na drukach planistycznych załączą objaśnienia określające źródła dochodów i przychodów, sposób ich szacowania oraz kalkulację i uzasadnienie poszczególnych rodzajów wydatków.
Objaśnienia, o których mowa w ust.1 należy sporządzić do każdego działu, rozdziału i paragrafu klasyfikacji budżetowej. Wydatki bieżące i wydatki inwestycyjne należy objaśnić odrębnie. Omawiając przewidywane wykonanie i założenia rzeczowo - finansowe planu należy uwzględnić:
zmiany wielkości poszczególnych elementów kalkulacji,
czynniki, które spowodowały ewentualną zmianę trendu wzrostu lub spadku,
dochody i wydatki jednorazowe nie występujące w budżecie roku 2006,
kwoty planowanych wydatków w poszczególnych rozdziałach dla nowych zadań przewidzianych do realizacji w 2007 roku z podaniem podstawy prawnej ich wprowadzenia.
W odniesieniu do wydatków inwestycyjnych należy dodatkowo określić planowane efekty rzeczowe oraz źródła finansowania.
§4. Szczegółowość informacji o stanie mienia komunalnego określają tabele nr 1 i nr 2 ujęte w załączniku nr 1 i 1a, do których należy dołączyć część opisową.
§5. Wskaźniki określone w §1 mają odpowiednie zastosowanie do wszystkich jednostek organizacyjnych Gminy.
§6. Przyjmuje się, że w projekcie budżetu miasta rezerwa budżetowa na wydatki nieprzewidziane wynosi 1% wydatków budżetowych.
§7. Jeżeli inflacja, o której mowa w §2 będzie niższa od parametrów wskazanych w §1, to wskaźniki określające wzrost dochodów i wydatków odpowiadać będą obowiązującej inflacji.
§8. Planuje się, że budżet na 2007 rok zamyka się niedoborem budżetowym w wysokości do 1.000.000 zł.
§9. Integralną część zarządzenia stanowią załączniki od nr 1 do nr 12 do niniejszego zarządzenia.
§10. Wykonanie zarządzenia powierza się Skarbnikowi Miasta Chełmży.
§11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem wydania.
Metryka
- opublikował: Administrator - UM Chełmżadata publikacji: 2006-08-01 09:10
Opis strony
Jarosław Smyczyński, Wydział Organizacyjny, 87-140 Chełmża, ul. Hallera 2, tel. (0-56) 675-22-91 w. 34