Odnośniki
Intranet
Kalendarium
Pn | Wt | Śr | Czw | Pt | Sob | Nd |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Najbliższe wydarzenia
Przejdź do: www.chelmza.pl
Treść strony
Dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników
I. Podstawa prawna
- Art. 122 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. 2024. 737 ze zm.).
- Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. 2023. 702 ze zm.).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania (Dz. U. 2018. 2010 t.j. z dnia 19.10.2018).
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 15 grudnia 2010 r. w sprawie praktycznej nauki zawodu (Dz. U. 2010. 244. 1626 z dnia 23.12.2010). - dotyczy zasadniczych szkół zawodowych.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie praktycznej nauki zawodu (Dz. U. poz. 1644). dotyczy szkół branżowych.
- Ustawa z dnia 22 marca 1989 r. o rzemiośle (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2159 z późn. zm.).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. 2024. 40 z dnia 11.01.2024).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. 2010. 53. 312 z dnia 02.04.2010).
- Rozporządzenie Komisji (UE) Nr 2023/2831 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L, 2023/2831 z dnia 15.12.2023) – wygasa z dniem 31.12.2030r.
II. Źródło pochodzenia środków na dofinansowanie
Dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników finansowane jest ze środków Funduszu Pracy.
Uwaga:
O zawarciu umowy o pracę z młodocianym pracownikiem, zamieszkałym na terenie miasta Chełmży, pracodawca jest zobowiązany powiadomić Burmistrza Miasta Chełmży, co umożliwi zaplanowanie środków na dofinansowanie kształcenia (załącznik nr 1).
Zgodnie z art. 122 ust. 11 ustawy Prawo oświatowe - dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników udzielane podmiotowi prowadzącemu działalność gospodarczą stanowi pomoc de minimis udzielaną zgodnie z warunkami określonymi w rozumieniu przepisów rozporządzenia Komisji (UE) Nr 2023/2831 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. U. UE. L.2023/2831 z dnia 15.12.2023).
.
III. Wysokość kwoty dofinansowania kosztów kształcenia młodocianego pracownika:
a. przypadku nauki zawodu do 8081 zł przy okresie kształcenia wynoszącym 36 miesięcy; jeżeli okres kształcenia jest krótszy niż 36 miesięcy, kwotę dofinansowania wypłaca się w wysokości proporcjonalnej do okresu kształcenia;
b. w przypadku przyuczenia do wykonywania określonej pracy – do 254 zł za każdy pełny miesiąc kształcenia;
c. w przypadku nauki zawodu prowadzonej w zawodach wskazanych przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania w prognozie zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego na krajowym rynku pracy, wysokość kwoty dofinansowania kosztów kształcenia jednego młodocianego pracownika wynosi do 10 000 zł.
Kwoty dofinansowania podlegają waloryzacji wskaźnikiem cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem, jeżeli ten wskaźnik w roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym następuje wypłata dofinansowania, wynosi co najmniej 105%.
- W przypadku, jeżeli umowa o pracę w celu przygotowania zawodowego została rozwiązana z przyczyn niezależnych od pracodawcy, a młodociany pracownik podjął naukę zawodu na podstawie umowy o pracę w celu przygotowania zawodowego u innego pracodawcy – przysługującą kwotę dofinansowania dzieli się między wszystkich pracodawców, którzy o zwrot kosztów wystąpią, proporcjonalnie do liczby miesięcy prowadzonej przez nich nauki zawodu. Dofinansowanie nie przysługuje temu pracodawcy, z którym umowa o pracę w celu przygotowania zawodowego została rozwiązana z winy pracodawcy.
IV. Wymagane dokumenty
1. Wniosek o dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianego pracownika.
2. Załączniki: ( wszystkie kopie dokumentów potwierdzone za zgodność z oryginałem powinny zawierać pieczątkę wnioskodawcy, aktualną datę potwierdzenia oraz podpis wnioskodawcy).
Uwagi:
- Kopie dokumentów potwierdzających, że pracodawca lub osoba prowadząca zakład w imieniu pracodawcy albo osoba zatrudniona u pracodawcy posiada kwalifikacje wymagane do prowadzenia przygotowania zawodowego młodocianych.
- Kopia umowy o pracę z młodocianym pracownikiem w celu przygotowania zawodowego.
- Kopia świadectwa pracy młodocianego pracownika potwierdzającego krótszy (lub dłuższy) okres szkolenia w przypadku zmiany umowy.
- Kopia dyplomu, świadectwa lub zaświadczenie (oryginał) potwierdzające, że młodociany ukończył naukę zawodu lub przyuczenie do wykonywania określonej pracy i pozytywnie zdał egzamin przed komisją potwierdzającą kwalifikacje zawodowe.
- Aktualny odpis (wypis) lub kopia zaświadczenia z właściwej ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez wójta (burmistrza, prezydenta miasta) lub Krajowego Rejestru Sądowego. Z dokumentu powinno wynikać, że składany wniosek został złożony przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu ubiegającego się o dofinansowanie.
- Pełnomocnictwo do reprezentowania firmy dla osób składających wniosek w imieniu pracodawcy.
- Wypełniony formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis ze szczególnym uwzględnieniem działu D – TABELA
- Zaświadczenia o pomocy de minimis otrzymanej w ciągu minionych 3 lat albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie.
- Oświadczenie pracodawcy o wysokości poniesionych kosztów związanych z wyszkoleniem młodocianego pracownika (tylko w sytuacji, jeżeli w Formularzu informacji wypełniono dział D – tabela).
- Klauzula informacyjna.
- Oświadczenie pracodawcy/wspólnika spółki o byciu rzemieślnikiem lub nie.
- Inne dodatkowe dokumenty związane ze sprawą, konieczne do udokumentowania zasadności złożenia wniosku (o ich załączeniu decyduje wnioskodawca).
Uwaga:
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów Wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Wydziale Spraw Społecznych i Obywatelskich ( pok. nr 13) Urzędu Miasta Chełmży.
Nieuzupełnienie brakujących dokumentów w określonym terminie będzie skutkować pozostawieniem wniosku bez rozpoznania.
V. Opłaty
Nie pobiera się.
VI. Termin załatwienia sprawy
Do 30 dni.
Uwaga:
Zgodnie z art. 35 § 5 KPA do terminu w/w nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania, okresu trwania mediacji oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w powyższych terminach strony zawiadamia się, podając przyczyny zwłoki, wskazując nowy termin załatwienia sprawy oraz pouczając o prawie do wniesienia ponaglenia.
VII. Miejsce załatwienia sprawy
Wydział Spraw Społecznych i Obywatelskich w Chełmży, ul. .Hallera 2, 87-140 Chełmża.
VIII. Tryb odwoławczy
Od wydanej decyzji służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu, ul. Targowa 13/15, 87-100 Toruń, za pośrednictwem Burmistrza Miasta Chełmży, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
W terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec tut. organu. Z dniem doręczenia tut. organowi oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna. Oznacza to, że strona po złożeniu oświadczenia nie będzie mogła wnieść odwołania i skargi do sądu administracyjnego.
IX. Forma załatwienia
Decyzja w sprawie dofinansowania pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników, z którymi zawarli umowę o pracę w celu przygotowania zawodowego oraz zaświadczenie o udzielonej pomocy de minimis (w przypadku decyzji przyznającej dofinansowanie).
X. Informacje dodatkowe
- Dofinansowanie jest przyznawane na wniosek pracodawcy złożony w terminie 3 miesięcy od dnia zdania egzaminu przez młodocianego pracownika.
- Przyjęcie wniosku przez Wydział Spraw Społecznych i Obywatelskich nie jest równoznaczne z otrzymaniem dofinansowania. Nie gwarantuje się również dofinansowania w wysokości oczekiwanej przez składającego wniosek.
XI. Ochrona danych osobowych
Klauzula informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/W – ogólne rozporządzenie o ochronie danych, informujemy, iż:
- Administratorem Państwa danych osobowych jest Burmistrz Miasta Chełmży. Można się
z nim kontaktować w następujący sposób: listownie na adres siedziby: Urząd Miasta Chełmży, ul. Gen. J. Hallera 2, 87-140 Chełmża, e-mailowo: um@chelmza.pl telefonicznie 566392330. - Do kontaktów w sprawie ochrony Państwa danych osobowych został także powołany inspektor ochrony danych, z którym można się kontaktować wysyłając e-mail na adres iodo@um.chelmza.pl
- Państwa dane osobowe przetwarzane będą na podstawie:
- art. 6 ust. 1 lit c RODO w celu wykonania obowiązku prawnego ciążącego na administratorze wynikającego z ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego, która nakłada na administratora wszczęcia postępowania i wydanie decyzji administracyjnej na dofinansowanie kształcenia młodocianych pracowników w związku z ustawą z dnia 14 grudnia 2016 r. prawo oświatowe oraz na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 marca 2010r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis.
- art. 6 ust. 1 lit a RODO na podstawie zgody. Zgoda jest wymagana, gdy uprawnienie do przetwarzania danych osobowych nie wynika wprost z przepisów prawa, a przekażesz administratorowi z własnej inicjatywy więcej danych niż jest to konieczne dla załatwienia Państwa sprawy (tzw. działanie wyraźnie potwierdzające) np. podanie nr telefonu, adresu e-mail i inne.
- Państwa dane osobowe administrator może ujawniać odbiorcom, którymi są m.in.: podmioty świadczące usługi telekomunikacyjne, pocztowe, bankowe, ubezpieczeniowe, jednostki organizacyjne administratora, które będą realizować jego ustawowe zadania, notariusze, radcowie prawni, podmioty kontrolujące administratora oraz inne podmioty uprawnione do uzyskania Państwa danych osobowych, ale wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów. Państwa dane osobowe także będą ujawnione pracownikom i współpracownikom administratora w zakresie niezbędnym do wykonywania przez nich obowiązków.
Państwa dane osobowe możemy także przekazywać podmiotom, które przetwarzają je na zlecenie administratora tzw. podmiotom przetwarzającym, są nimi np.: podmioty świadczące usługi informatyczne oraz inne wykonujące wyspecjalizowane usługi, jednakże przekazanie Państwa danych nastąpić może tylko wtedy, gdy zapewnią one odpowiednią ochronę Państwa praw.
Państwa dane osobowe przetwarzane będą przez okres 10 lat następnie zostaną usunięte, zaś w zakresie wyrażonej zgody do czasu jej cofnięcia.
5. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora mają Państwo prawo do:
1) dostępu do treści danych na podstawie art. 15 RODO;
2) sprostowania danych na podstawie art. 16 RODO;
3) usunięcia danych na podstawie art. 17 RODO jeżeli:
a) wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych;
b) dane osobowe przestaną być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były przetwarzane;
c) dane są przetwarzane niezgodnie z prawem;
4) ograniczenia przetwarzania danych na podstawie art. 18 RODO jeżeli:
a) osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych;
b) przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania;
c) administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
d) osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą;
5) cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie danych dokonywane przez administratora przed jej cofnięciem
6. Podanie Państwa danych:
1) jest wymogiem ustawy na podstawie, których działa administrator. Jeżeli Państwo odmówią podania swoich danych lub przekażą nieprawidłowe dane, administrator nie będzie mógł zrealizować celu do jakiego zobowiązują go przepisy prawa. W zakresie zgody podanie danych jest dobrowolne. Zgoda może być cofnięta w dowolnym momencie
7. Przysługuje Państwu także skarga do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, Warszawa gdy uznają Państwo, iż przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
8. Państwa dane nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym również profilowaniu.
9. Administrator nie przekazuje danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych.
drukuj (Dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników)
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Anna Jasinieckadata wytworzenia: 2024-09-17
- opublikował: Jarosław Smyczyńskidata publikacji: 2024-09-17 14:22
Załączniki - Dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Anna Jasinieckadata wytworzenia: 2024-09-17
- opublikował: Jarosław Smyczyńskidata publikacji: 2024-09-17 14:25
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Anna Jasinieckadata wytworzenia: 2024-09-17
- opublikował: Jarosław Smyczyńskidata publikacji: 2024-09-17 14:25
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Anna Jasinieckadata wytworzenia: 2024-09-17
- opublikował: Jarosław Smyczyńskidata publikacji: 2024-09-17 14:25
- Oświadczenie o kosztach (DOCX) 14.27kB
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Anna Jasinieckadata wytworzenia: 2024-09-17
- opublikował: Jarosław Smyczyńskidata publikacji: 2024-09-17 14:25
- Oświadczenie rzemieślnika (DOCX) 17.41kB
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Anna Jasinieckadata wytworzenia: 2024-09-17
- opublikował: Jarosław Smyczyńskidata publikacji: 2024-09-17 14:25
- Wniosek (DOCX) 23.7kB
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Anna Jasinieckadata wytworzenia: 2024-09-17
- opublikował: Jarosław Smyczyńskidata publikacji: 2024-09-17 14:25
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Anna Jasinieckadata wytworzenia: 2024-09-17
- opublikował: Jarosław Smyczyńskidata publikacji: 2024-09-17 14:25
- Formularz informacji 2024 (XLSX) 76.31kB
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Anna Jasinieckadata wytworzenia: 2024-09-17
- opublikował: Jarosław Smyczyńskidata publikacji: 2024-09-17 14:25
- Klauzula Informacyjna (DOCX) 17.41kB
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Anna Jasinieckadata wytworzenia: 2024-09-17
- opublikował: Jarosław Smyczyńskidata publikacji: 2024-09-17 14:25
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Anna Jasinieckadata wytworzenia: 2024-09-17
- opublikował: Jarosław Smyczyńskidata publikacji: 2024-09-17 14:25
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Anna Jasinieckadata wytworzenia: 2024-09-17
- opublikował: Jarosław Smyczyńskidata publikacji: 2024-09-17 14:22