Biuletyn Informacji Publicznej
URZĘDU MIASTA CHEŁMŻY

Wyszukiwarka

Odnośniki

Intranet

Zaloguj się
:
:

Kalendarium

« poprzedni miesiącmarzec 2025» następny miesiąc
PnWtŚrCzwPtSobNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Przejdź do: www.chelmza.pl

Treść strony

Wydawanie zaświadczeń z rejestru mieszkańców

 Jednostka prowadząca sprawę:

Wydział Spraw Społecznych i Obywatelskich
adres: ul. Gen. Józefa Hallera 2, 
telefony: 56/675 20 17,  56/639 23 55;
e-mail: ewidencjaludnosci@chelmza.pl      

Podstawa prawna
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572);
- ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2024 r., poz. 736),
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r., poz. 2111 ze zm.),
- ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publicznie (Dz.U. z 2024 r., poz. 1557).

I. Wydanie zaświadczenia następuje:
- z rejestru mieszkańców:
Organ gminy prowadzący rejestr mieszkańców, na wniosek zainteresowanej osoby złożony na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem lub w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, obowiązany jest wydać zaświadczenie zawierające pełny lub częściowy odpis danych dotyczących tej osoby przetwarzanych w prowadzonym rejestrze mieszkańców.

- z rejestru Pesel:
Dowolny organ gminy, na wniosek złożony na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem lub w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, obowiązany jest wydać zaświadczenie zawierające pełny lub częściowy odpis danych dotyczących tej osoby przetwarzanych w rejestrze PESEL.


II. Dokumenty od wnioskodawcy:

- wniosek o wydanie zaświadczenia – wzór w załączeniu,
- dowód osobisty lub paszport – do wglądu,
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej,
- w przypadku wniosku o wydanie zaświadczenia o stanie zameldowania – dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu - do wglądu w oryginale (w szczególności umowa cywilnoprawna, odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu).

III. Wniosek można złożyć:
- osobiście,

- listownie za pośrednictwem operatora pocztowego,

- za pomocą środków komunikacji elektronicznej – platformy ePUAP

IV. Wymagane opłaty
Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia – 17 zł.

Płatne przelewem na nr konta: Bank Spółdzielczy w Brodnicy Oddział w Chełmży
nr konta: 10 9484 1017 2600 0232 3626 0003;  
lub w kasie  Urzędu Miasta Chełmży przy ul. Gen. Józefa Hallera 2.
Zwolnienia z opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia dokonuje się na podstawie art. 2 oraz załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (jeśli osobę reprezentuje pełnomocnik) – 17 zł.

Uwaga: nie podlega opłacie skarbowej czynność złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu. Obowiązek wniesienia opłaty powstaje z chwilą złożenia wniosku.

V. Termin i tryb realizacji
Zaświadczenie – bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 7 dni od złożenia wniosku.

VI. Jednostka odpowiedzialna
Ewidencji Ludności
pok. 13,
telefony: 56/675 20 17, 56/639 23 55


VII. Tryb odwoławczy
Odmowa wydania zaświadczenia bądź zaświadczenia o treści żądanej przez osobę ubiegającą się  następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie.

VIII. Uwagi
W celu złożenia wniosku w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego podpisem elektronicznym (kwalifikowanym certyfikatem, profilem zaufanym lub podpisem osobistym) należy na platformie ePUAP  zalogować się poprzez profil zaufany. Wybrać: → Załatwiaj sprawy przez internet – zobacz katalog spraw → Sprawy ogólne – pisma do urzędu – pismo ogólne do podmiotu publicznego – załatw sprawę

Strona może działać przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym na piśmie, tj. w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Sylwia Piątkowska
    data wytworzenia: 2025-02-07
  • opublikował: Administrator - UM Chełmża
    data publikacji: 2012-12-21 12:52
  • zmodyfikował: Jarosław Smyczyński
    ostatnia modyfikacja: 2025-02-07 09:14

Załączniki - Wydawanie zaświadczeń z rejestru mieszkańców

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Sylwia Piątkowska
    data wytworzenia: 2025-02-07
  • opublikował: Jarosław Smyczyński
    data publikacji: 2025-02-07 09:14

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 18381
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2025-02-07 09:15:46