Chełmża, dnia 11 lutego 2025 r.
Nr referencyjny: GKM.271.4.3.2025
Zapytanie ofertowe
Burmistrz Miasta Chełmży zaprasza do złożenia oferty cenowej na opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej na potrzeby realizacji zadania „Budowa windy do budynku zlokalizowanego przy ul. Bydgoskiej 7 w Chełmży”.
Nazwa: Gmina Miasta Chełmża
Adres: ul. Gen. J. Hallera 2, 87-140 Chełmża
NIP: 879 258 24 81
REGON: 871118690
Strona www: https://www.bip.chelmza.pl/
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem niezbędnych i wymaganych przepisami prawa uzgodnień, opinii, pozwoleń, ekspertyz, postanowień, decyzji, umożliwiających rzeczową realizację zadania inwestycyjnego
pn. „Budowa windy do budynku zlokalizowanego przy ul. Bydgoskiej 7 w Chełmży”.
Charakterystyka/ uszczegółowienie zakresu: Przedmiot zmówienia obejmuje m. in. wykonanie przez Wykonawcę projektu architektoniczno-budowlanego, projektu technicznego i wykonawczego dot. budowy windy do budynku zlokalizowanego przy ul. Bydgoskiej 7 w Chełmży. Wstępne wytyczne do projektowania określa załącznik nr 4 do niniejszego zapytania ofertowego.
Przyjęte przez Wykonawcę założenia projektowe winny w szczególności uwzględniać:
1. wykonanie demontażu i przeniesienia istniejących instalacji zewnętrznych oraz wewnętrznych, które kolidują z projektowanym szybem oraz instalowaną windą osobową. Należy uwzględnić wszystkie niezbędne roboty związane z przebudową instalacji sanitarnych, elektrycznych, teletechnicznych oraz innych systemów znajdujących się w obszarze budowy,
2. doprowadzenie instalacji zasilającej do nowo instalowanej windy osobowej z istniejącej wewnętrznej rozdzielni elektrycznej. Wykonanie prac adaptacyjnych i remontowych zarówno wewnątrz budynku, jak i na jego zewnętrznych elewacjach, mających na celu przygotowanie infrastruktury technicznej pod nowy szyb windy;
3. dostawę oraz montaż nowego, w pełni zautomatyzowanego dźwigu osobowego (udźwig nominalny/ ilość osób -> ok. 450 kg / dla 6 osób), z przeszkleniem na jednej ze ścian.
Uwaga! Wszelkie rozwiązania architektoniczno-materiałowe (mające wpływ na ostateczne rozwiązania i koszty wykonania zamówienia) zostaną dobrane przez projektanta na etapie realizacji przedmiotu zamówienia, skonsultowane i uzgodnione z Zamawiającym.
Przedmiot zamówienia należy zaprojektować zgodnie z obowiązującymi wymogami technicznymi i normami, zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Wykonawca w trakcie opracowania dokumentacji projektowej jest zobowiązany na bieżąco uzgadniać z Zamawiającym proponowane rozwiązania techniczne, zastosowane materiały, wyposażenie w urządzenia technologiczne. Przedmiot zamówienia dotyczy kompletnej dokumentacji projektowej, z uszczegółowieniem opisów, przedmiarów, kosztorysów dla przewidzianego do realizacji zakresu robót. Na wypadek jakiejkolwiek zmiany przepisów prawnych w okresie realizacji przedmiotu zamówienia, zamówienie musi uwzględniać wszelkie zaistniałe zmiany prawne w trakcie realizacji.
Do obowiązków Wykonawcy w ramach wynagrodzenia umownego w zakresie realizacji zamówienia należy:
1) opracowanie dokumentacji projektowej niezbędnej do uzyskania (w imieniu Zamawiającego) decyzji o pozwoleniu na budowę;
2) uzyskanie wszelkich niezbędnych warunków, wytycznych, opinii, uzgodnień, zatwierdzeń, decyzji, pozwoleń,
3) wykonania ekspertyzy technicznej, niezbędnej inwentaryzacji budowlanej w tym uzyskanie niezbędnych uzgodnień i warunków w zakresie wykonywanych robót budowlanych na obiekcie
4) dokonanie skutecznego złożenia wniosku/ wniosków mających na celu uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę (skutecznego, bezpośrednio skutkującego wydaniem decyzji zatwierdzającej- bez braków formalnych i merytorycznych, wniosku niewymagającego uzupełnień, poprawy itp.)[1];
5) uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji, w tym: sporządzenie niezbędnych dokumentów i uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r., poz. 1094 ze zm.) – jeśli jest wymagane;
6) opracowanie dokumentacji geologicznej (jeśli dotyczy),
7) uzyskanie pozytywnej opinii Kujawsko-Pomorskiego Biura Planowania Przestrzennego i Regionalnego we Włocławku, odnośnie zgodności ze Standardami w zakresie kształtowania ładu przestrzennego w województwie kujawsko-pomorskim;
8) jeżeli zajdzie taka potrzeba sporządzenie i uzyskanie zgody na odstępstwa od warunków technicznych;
9) przekazywanie Zamawiającemu bez zwłoki kopii korespondencji prowadzonej w związku z przedmiotem zamówienia, w szczególności kopii wniosków o wydanie warunków, opinii, uzgodnień, zatwierdzeń, decyzji wraz z załącznikami do tych wniosków;
10) po złożeniu wniosku w imieniu Zamawiającego, mającego na celu uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę, protokolarnie przekazać Zamawiającemu kompletny przedmiot zamówienia w wymaganej liczbie egzemplarzy w tym:
a) dokumentację projektową w formie papierowej,
b) dokumentację projektową w formie elektronicznej (dostępne cyfrowo dokumenty), dokładnie odpowiadającej zawartości formy papierowej - dokumentacja po uzyskaniu pozwolenia na budowę musi zostać opracowana i zapisana w formacie otwartym, np. pdf lub jpg, z tym zastrzeżeniem, że dokumenty, w których występują dane osobowe (np. zaświadczenia o przynależności do właściwych izb zawodowych, decyzje o stwierdzeniu przygotowania zawodowego, wypisy z rejestru gruntów itp.), muszą być zeskanowane w osobnym pliku bądź przed zeskanowaniem zanonimizowane,
c) specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót w formie papierowej i elektronicznej (dostępne cyfrowo dokumenty) w rozszerzeniu .doc lub/ i pdf,
d) opracowania kosztowe w formie papierowej i elektronicznej (dostępne cyfrowo dokumenty) dokładnie odpowiadającej zawartości formy papierowej, w tym: kosztorysy inwestorskie uproszczone, kosztorysy inwestorskie szczegółowe z zestawieniem robocizny, materiałów i sprzętu, kosztorysy ofertowe uproszczone (bez cen), zbiorcze zestawienie kosztów sporządzone na podstawie kosztorysów inwestorskich, przy czym opracowania kosztowe muszą zostać przekazane również w formacie umożliwiającym ich edycję w rozszerzeniu .ath lub .zuz,
e) mapy do celów projektowych w formie papierowej i elektronicznej,
f) potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię wniosku o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę, wraz z kompletem dokumentów, stanowiących załączniki do takiego wniosku.
Uwaga! Przekazane i załączone dokumenty zamówienia w postaci elektronicznej tj. projekty /rysunki/ plany/przedmiar robót/kosztorys inwestorski/ specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót/inne opracowania i dokumenty stanowiące przedmiot zamówienia muszą spełniać wymogi dostępności cyfrowej.
Opracowana przez Wykonawcę dokumentacja projektowa ma służyć:
Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia, w tym wykaz opracowań wchodzących w skład przedmiotu zamówienia:
Wykonawca w trakcie opracowania dokumentacji projektowej jest zobowiązany na bieżąco uzgadniać z Zamawiającym proponowane rozwiązania techniczne, zastosowane materiały, wyposażenie. Nadto Wykonawca odpowiada za zapewnienie sprawdzenia wykonanej dokumentacji, o której mowa powyżej pod względem jej zgodności z obowiązującymi przepisami prawa, w tym Prawa budowlanego oraz obowiązującymi normami, przez osobę posiadającą odpowiednie uprawnienia budowlane do projektowania oraz zapewnienie skoordynowania wszystkich projektów branżowych.
Uwaga! Zamawiający wymaga, aby wszelkie prace projektowe zostały poprzedzone przez Wykonawcę wizją w terenie.
Przedmiot Umowy obejmuje ponadto:
i. Przedmiot zamówienia opisuje się w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych i zrozumiałych określeń, uwzględniając wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty przez potencjalnego Wykonawcę,
ii. Do opisu przedmiotu zamówienia stosuje się nazwy i kody określone we Wspólnym Słowniku Zamówień (CPV),
iii. Przedmiotu zamówienia nie można opisywać w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję, w szczególności przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów,
iv. Przedmiot zamówienia można opisać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia w wystarczająco precyzyjny i zrozumiały sposób, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy "lub równoważny". Natomiast, jeżeli przedmiot zamówienia został opisany w sposób, o którym mowa powyżej, niezbędne jest szczegółowe wskazanie w opisie przedmiotu zamówienia (dokumentacji) kryteria stosowane w celu oceny równoważności.
v. Ponadto, opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, należy wskazać, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy "lub równoważne".
vi. Wykonawca opracowując przedmiot zamówienia i opisując go za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia jak wyżej opisanych, obowiązany jest wskazać, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym podając parametry, na podstawie których równoważność będzie oceniana. Zamawiający wymaga opracowania tabeli równoważności dla wyrobów, dla których w dokumentacji nie będą określone ich parametry techniczno-jakościowe, a jedynie będzie użyty znak towarowy, nazwa producenta itp. ze słowami „lub równorzędny”. Tabela równoważności musi wskazywać parametry, które muszą spełniać Wykonawcy robót budowlanych składający oferty równoważne. Brak tabeli równoważności stanowić będzie wadę dokumentacji projektowej.
vii. Materiały i technologie przyjęte przez projektanta powinny mieć określone wymagane parametry techniczne oraz podane warunki, jakie należy spełnić dla zapewnienia równoważności materiałów.
Przedmiot zamówienia należy opracować w sposób zgodny w szczególności z obowiązującymi przepisami prawa, w tym m. in.:
· Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2024 r. poz. 725, 834 ze zm.),
· Ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2023 r. poz. 1336, 1688, 1890 ze zm.),
· Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r. poz. 1094, 1113, 1501, 1506, 1688, 1719, 1890, 1906, 2029, z 2024 r. poz. 834. ze zm.),
· Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz.U. 2020 poz. 1609),
· Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. 2021 poz. 2454),
· Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. poz. 2458),
· Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2003 r. poz. 1126).
· wymogami określonymi w Ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. 2022 poz. 2240, z 2024 r. poz.731 ze zm.).
Zgodnie z art. 100 ustawy Prawo zamówień publicznych, jeżeli przedmiot zamówienia przeznaczony jest do użytku osób fizycznych, w tym pracowników zamawiającego, to opis przedmiotu zamówienia winien zostać sporządzony z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, chyba że nie jest to uzasadnione charakterem przedmiotu zamówienia, co wykonawca winien wskazać w projekcie budowlanym/ projekcie wykonawczym/innym dokumencie.
W tym zapewnienie, aby wszelkie działania realizowane ze środków publicznych objęte były reżimem dostępności w takim zakresie, jaki jest możliwy, wykonalny i uzasadniony w tych działaniach. Wszystkie działania realizowane ze środków publicznych, „zlecane” podmiotom innym niż podmioty publiczne w rozumieniu ustawy, powinny być więc realizowane z uwzględnieniem warunków dostępności.
· Innych obowiązujących przepisów prawa dotyczących przedmiotowej inwestycji.
Urząd Zamówień Publicznych udostępnia na swojej stronie przydatne informacje dotyczące uwzględnienia zasady dostępności przedmiotu zamówienia dla osób niepełnosprawnych. Znajdują się tam m. in. wskazówki, jak zrealizować zasadę dostępności we wszystkich rodzajach zamówień: https://www.uzp.gov.pl/baza-wiedzy/zrownowazone-zamowienia-publiczne/spoleczne-zamowienia/przydatne-informacje/dostepnosc
Nazwy i kody Wspólnego Słownika Zamówień (klasyfikacji CPV):
CPV 71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne
71300000-1 - Usługi inżynieryjne
Zamawiający oczekuje wykonania przedmiotu zamówienia w nieprzekraczalnym terminie do 100 dni od daty zawarcia/ podpisania umowy.
a) Cena oferty musi być kompletna, jednoznaczna i ostateczna. Wykonawca ponosi wyłączną odpowiedzialność za zbadanie z należytą starannością warunków terenowych oraz za uzyskanie informacji w odniesieniu do przedmiotu zamówienia wszelkich warunków oraz zobowiązań, które w jakikolwiek sposób mogą wpłynąć na wartość lub charakter oferty lub na wykonanie robót.
b) Skalkulowana cena musi obejmować pełny zakres robót (czynności) niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia.
c) Jeżeli została złożona oferta, której wybór prowadziłby do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2022 r. poz. 931 z późn. zm.), dla celów zastosowania kryterium ceny lub kosztu zamawiający dolicza do przedstawionej w tej ofercie ceny kwotę podatku od towarów i usług, którą miałby obowiązek rozliczyć. Wówczas w ofercie, wykonawca ma obowiązek:
I. poinformowania zamawiającego, że wybór jego oferty będzie prowadził do powstania u zamawiającego obowiązku podatkowego;
II. wskazania nazwy (rodzaju) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będą prowadziły do powstania obowiązku podatkowego;
III. wskazania wartości towaru lub usługi objętego obowiązkiem podatkowym zamawiającego, bez kwoty podatku;
IV. wskazania stawki podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą wykonawcy, będzie miała zastosowanie.
Zamawiający stosować będzie następujące kryteria oceny ofert:
Nr |
Nazwa kryterium |
Waga/ udział procentowy kryterium |
1 |
Cena brutto |
100,00 % |
Przyjmuje się, że 1% = 1 pkt i tak zostanie przeliczona liczba punktów w przyjętych kryteriach.
Kryterium nr 1 – Cena brutto: będzie rozpatrywana na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę w Formularzu Oferty, Każda oferta poddana ocenie otrzyma zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku liczbę punktów wynikającą ze wzoru:
P(x) =Cmin/Cx×100, gdzie:
P(x) – liczba punktów otrzymanych przez ofertę „x”
Cmin – najniższa cena spośród wszystkich ważnych i nieodrzuconych ofert
Cx – cena podana w badanej ofercie badanej „x”
Maksymalna liczba punktów, jaką może uzyskać Wykonawca i być przyznana ofercie w ramach przyjętych kryteriów oceny ofert: 100,00.
Obliczając punktację dla poszczególnych ofert, Zamawiający zastosuje zaokrąglenie do dwóch miejsc po przecinku. Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyska najwyższą łączną liczbę punktów przyznaną wg wzoru wskazanego powyżej.
W przypadku, gdy nie da się wyłonić oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że minimum dwie oferty mają równą liczbę punktów, Zamawiający zastosuje właściwą procedurę określoną w art. 248 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych.
Kompletna oferta musi zawierać:
1. Formularz oferty;
2. Oświadczenie Wykonawcy (aktualne na dzień składania oferty);
sporządzone na podstawie wzoru stanowiącego załącznik do niniejszego zapytania ofertowego (ogłoszenia o zamówieniu).
3. Pełnomocnictwo(a), jeśli dotyczy.
a) czytelnego skanu podpisanego dokumentu lub
b) elektronicznej, podpisanej: kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem osobistym lub podpisem zaufanym pod rygorem nieważności.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy nakładają obowiązek ich posiadania, posiadania wiedzy i doświadczenia w zakresie realizacji zamówień o charakterze zbliżonym do przedmiotu zamówienia, dysponowania potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia, sytuacji ekonomicznej i finansowej.
Zamawiający nie precyzuje w niniejszym postępowaniu warunków udziału w postępowaniu.
a) jeżeli zaoferowana cena w ocenie Zamawiającego będzie rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia (w tym w przypadku gdy cena całkowita oferty jest niższa o minimum 30% od: wartości zamówienia powiększonej o VAT lub średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert) i budzić będzie wątpliwości co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymogami niniejszego zapytania lub wynikającymi z odrębnych przepisów, Zamawiający dopuszcza możliwość zwrócenia się do wykonawcy o udzielenie wyjaśnień.
a) została złożona po terminie składania ofert;
b) w stosunku do Wykonawcy zachodzą przesłanki wykluczenia z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 w związku z art. 7 ust. 9 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2024 poz. 507)[2];
c) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów;
d) jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia;
e) nie została sporządzona lub przekazana w sposób zgodny z wymaganiami technicznymi oraz organizacyjnymi sporządzania lub przekazywania ofert przy użyciu środków komunikacji elektronicznej określonymi przez zamawiającego;
f) zawiera rażąco niską cenę lub koszt w stosunku do przedmiotu zamówienia (w przypadku badania określonej przesłanki)
g) zawiera błędy w obliczeniu ceny lub kosztu;
h) została złożona w warunkach czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
i) wykonawca w wyznaczonym terminie zakwestionował poprawienie omyłki polegającej na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, niepowodującej zmiany w treści oferty.
j) wykonawca nie wyraził pisemnej zgody na przedłużenie terminu związania ofertą;
1. Niniejsze postępowanie prowadzone jest na zasadach opartych na wewnętrznych uregulowaniach Zamawiającego.
2. Do prowadzonego postępowania nie przysługują Wykonawcą żadne środki ochrony prawnej określone w przepisach ustawy Prawo zamówień publicznych tj. odwołanie, skarga.
9. Zamawiający zastrzega sobie prawo (możliwość) do zamieszczenia na stronie internetowej prowadzonego postępowania informacji o:
a) złożonych ofertach,
b) wyniku postępowania.
a) zmianie siedziby lub nazwy firmy,
b) zmianie osób reprezentujących,
c) ogłoszeniu upadłości,
d) ogłoszeniu likwidacji,
e) zawieszeniu działalności,
f) wszczęciu postępowania układowego, w którym uczestniczy Wykonawca
1. Postępowanie prowadzone jest w formie elektronicznej, zgodnie z warunkami/ wytycznymi określonymi w niniejszym zapytaniu ofertowym.
2. Wszelkie pytania dotyczące niniejszego zamówienia należy przesyłać drogą elektroniczną na adres wskazany poniżej w pkt 4.
3. W przypadku pojawienia się jakichkolwiek pytań i wątpliwości proszę o kontakt: w sprawach związanych z przedmiotem zamówienia i sprawach związanych z procedurą zamówienia z Tomaszem Szreiber oraz Natalią Makowską, pod numerem telefonu 56 639 23 47
4. Adres kontaktowy e-mail: przetargi@um.chelmza.pl
- Załącznik Nr 1 – Formularz ofertowy
- Załącznik Nr 2 – Klauzula informacyjna – RODO
- Załącznik Nr 3 – Wzór umowy
- Załącznik Nr 4 – Wytyczne do projektowania
Burmistrz Miasta
/-/ Paweł Polikowski
[1] Wykonawca składa w imieniu Zamawiającego kompletny wniosek o wydanie decyzji pozwolenia na budowę według projektu, na podstawie przygotowanych materiałów, w celu uzyskania decyzji pozwolenia na budowę, jak również stosownych wniosków i uzyskania zmian decyzji pozwolenia na budowę, jeżeli zaistnieje konieczność uzupełnień bądź zmian w dokumentacji projektowej.
[2] Zgodnie z treścią art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, zwanej dalej „ustawą”, z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy Pzp wyklucza się:
1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3; 2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. poz. 1124, 1285, 1723 i 1843) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3; 3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120, 295 i 1598) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3.
[3] Oferty złożone przez Wykonawców w odpowiedzi na zapytanie ofertowe służące oszacowaniu wartości przedmiotu zamówienia, mogą zostać wykorzystane przez Zamawiającego do udzielenia zamówienia publicznego bez konieczności ich ponownego przesyłania Wykonawcy. Fakt przekazania Wykonawcy zaproszenia do składania ofert w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego, nie zobowiązuje Zamawiającego do zawarcia umowy, czy też udzielenia zamówienia, może natomiast posłużyć Zamawiającemu do szacowania wartości zamówienia w myśl art. 28 - 36 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 ze zm.).